

Blokker wil terugkeren met meer advies en producten voor jongeren
VOORBURG (ANP) – Blokker, dat woensdag de eerste twaalf winkels heeft geopend na het faillissement eind vorig jaar, wil terugkeren in de Nederlandse winkelstraten met een assortiment dat meer op jongeren is gericht, bredere looppaden en meer advies in de winkels.
In de nieuwe vestigingen liggen veel producten die Blokker voor het faillissement ook verkocht. Daaraan zijn nieuwe producten toegevoegd, zoals picknickmanden, geurstokjes en stoomapparaten, zegt eigenaar Roland Palmer van de winkelketen woensdag bij de opening van het filiaal in het Zuid-Hollandse Voorburg. “We hebben altijd hele goede strijkplanken en strijkijzers gehad, alleen als je een jonge vrouw van 25 spreekt, die zegt: dat doet mijn moeder. Dat doe ik niet meer. Wat ze wel doen, is stomen.” Zo wil de keten volgens hem zowel oudere als jongere mensen aanspreken.
De komende tijd wil Blokker in totaal veertig winkels openen. Palmer meldt dat de volgende tien winkels op 2 juli opengaan. Hij stelt dat de winkelketen de komende periode alleen op de succesvolle plekken heropent.
Eigen filiaalmanager
Palmer stelt dat mensen nu makkelijker advies in de winkels kunnen krijgen doordat elke winkel een eigen filiaalmanager krijgt. Voorheen was een filiaalmanager soms de baas over meerdere winkels om kosten te besparen. “Als je bijvoorbeeld vier filialen hebt, sta je misschien 10 procent van de tijd als filiaalmanager in je filiaal. Je maakt meer kosten, maar het verdient zich terug, want die mensen kunnen advies geven en mensen helpen”, legt hij uit.
Veel Nederlanders hebben producten van Blokker gemist, zoals schoonmaakdoekjes of koffiefilterzakken van een bepaald merk, stelt de nieuwe eigenaar. “Wij zijn ervan overtuigd dat dit gaat werken, omdat er heel veel vraag is.”
Webshop
Blokker heeft voorlopig geen plannen om terug te gaan naar honderden winkels. De winkelketen had vorig jaar nog bijna vierhonderd vestigingen. De ongeveer 45 franchisefilialen waren niet betrokken bij het faillissement en zijn opengebleven. Palmer zegt dat de keten eerst wil kijken hoe de bestaande winkels het doen en dat daarna wordt gekeken naar verdere uitbreiding met onder andere meer franchisewinkels. Hij hoopt de webshop volgend jaar weer te openen.
Verder gebruikt Blokker in nieuwe winkels weer het oude logo met witte letters in oranje blokken. “We hebben gekozen om terug te gaan naar onze wortels en dat is oranje. Ik denk dat als je klanten vraagt welke retailer oranje is, iedereen Blokker zegt”, aldus Palmer.
Bron: ANP
Laatste nieuws



