Media en Cultuur - 16 april 2025 om 22:45

MEAU ontvangt Music in Media Award voor KPN-hit

MEAU is woensdag een van de prijswinnaars geworden bij de uitreiking van de Music in Media Awards (MIMA’s). De zangeres kreeg in Amsterdam een onderscheiding in de categorie Reclame voor haar lied Stukje Van Mij dat gebruikt wordt in een commercial van KPN.

De awards worden jaarlijks uitgereikt aan musici die componeren voor film, televisie, commercials, games en/of podcasts. In totaal werden er in dertien categorieën prijzen uitgedeeld. Zo won Tessa Rose Jackson in de categorie Game met Life is Strange: Double Exposure en viel ook de muziek van Federico Solazzo die gebruikt wordt in een reclame van Heineken in de prijzen.

Eerder werd al bekendgemaakt dat de Oeuvre Award Music in Media naar componist Loek Dikker ging. Hij was verantwoordelijk voor de muziek van talloze films, zoals De Vierde Man van Paul Verhoeven.

Alle winnaars werden gekozen door een vakjury van ruim veertig mensen uit de media.

Bron: BuzzE