VodafoneZiggo houdt omzet gelijk ondanks rechten Europees voetbal

UTRECHT (ANP) – Telecombedrijf VodafoneZiggo lijkt in het derde kwartaal nog niet te hebben geprofiteerd van het verwerven van de uitzendrechten voor de wedstrijden in het Europees voetbal. De omzet bleef nagenoeg gelijk vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Het aantal mobiele klanten steeg in het derde kwartaal met 12.000, maar het aantal internetklanten op de vaste consumentenmarkt nam af met 25.500. Het operationeel bedrijfsresultaat steeg met 0,8 procent tot 480 miljoen euro. Dit kwam volgens het bedrijf voornamelijk door “solide kostenbeheersing, ondanks de uitzendkosten van de voetbalwedstrijden in het UEFA Europees voetbal en collectieve salarisverhogingen”.

Volgens financieel topman Ritchy Drost ziet VodafoneZiggo inmiddels “een positieve impact op onze merkvoorkeur” door de uitzendrechten van de UEFA-wedstrijden. Volgens hem is de telecommarkt “zeer concurrerend” met veel “diepe prijs- en productpromoties”. VodafoneZiggo ligt op koers om de financiële doelstellingen voor 2024 te halen, stelt Drost.

Ziggo-app

VodafoneZiggo kan nog weinig zeggen over de belangstelling voor de voetbalwedstrijden, laat een woordvoerder weten. “Hoewel we pas in de derde speelronde zijn van de drie verschillende toernooien en kijkers altijd even moeten wennen dat voetbal op een andere zender te zien is, zijn we tevreden over de voorlopige resultaten.”

Wie geen klant is van VodafoneZiggo kan de wedstrijden gratis streamen via de Ziggo-app. Daar hebben inmiddels ruim 600.000 voetballiefhebbers zich voor aangemeld. VodafoneZiggo zegt tevreden te zijn over de ontwikkeling van de kijkcijfers. Zowel de wedstrijden van Ajax tegen Besiktas en Slavia Praag als de wedstrijd van Feyenoord tegen Benfica trokken ruim een miljoen kijkers.

Bron: ANP