Media en Cultuur - 20 maart 2025 om 20:15

Gouden Loeki opnieuw voor kerstcommercial HEMA

HEMA en reclamebureau Hotel L’Amour hebben voor het tweede jaar op rij de Gouden Loeki voor beste tv-commercial van het jaar gewonnen. Net als in 2023 was het kerstspotje van het warenhuis de favoriet.

In de winnende reclame krijgt een bejaarde man een flashback als hij de knuffels Siepie en Takkie, bekend uit de verhalen van Jip en Janneke, in de etalage van HEMA ziet. Als hij de knuffels in huis heeft, speelt hij ermee tot verbazing van zijn dochter en kleindochter.

De tweede prijs ging naar Albert Heijn en TBWANEBOKO met hun kerstcommercial Whamster. De spot is geïnspireerd op de kerstklassieker Last Christmas van Wham! Zanger Andrew Ridgeley speelt daarin een bijrolletje. De Bronzen Loeki was voor KPN en Dentsu Creative Amsterdam met de commercial Stukje van mij, waarin zangeres MEAU zingt over de gevolgen van online shaming en er aandacht wordt gevraagd voor een veiliger internet.

Kijkers konden de afgelopen periode stemmen op hun favoriete spotje. Voor het eerst konden ze dat ook doen in een nieuwe categorie: de beste reclame voor goede doelen. Die award was een prooi voor KiKa en reclamebureau Joe Public. In totaal hebben ruim 122.000 mensen gestemd.

Bron: BuzzE